Få bättre bildkvalié på bloggen

2011-11-07 | 19:09:00
Har tänkt visa er en instruktion för hur ni enkelt kan få skarpare och klarare bilder på din blogg om du redigerar dem i Photoshop!


Image and video hosting by TinyPic
Steg 1: Gå in på Bild och välj sedan Bildstorlek...


Image and video hosting by TinyPic
Steg 2: Nu ska du förminska bilden till den bredd du vill ha på dina bilder(detta varierar beroende på bloggens bredd) och välj Bikubisk skarpare.

Image and video hosting by TinyPic
Steg 3: Gå till arkiv och klica på "Spara för webb och enheter..."


Image and video hosting by TinyPic
Steg 4: Nu väljer du JPEG(det vanligaste filformatet för bilder), Maximal och graden 100 under Kvalitet. Sen klcikar du på spara och laddar upp bilden på din blogg som vanligt, enkelt!


Hoppas ni förstod! Kommentera om ni har några frågor! eller via min blogresponce, där du får snabba, enkla svar!
Kommentarer
Postat av: L y d i a

svar,



Haha, bara att fråga på! ^^,

Numera är jag himla inaktiv på Flickr, men kikar WeHeartIt mest varje dag!

Här är mitt "hjärta" -> http://weheartit.com/lydiajosefine



Hur kan jag hitta dig på WeHeartIt? :} Kul med nya influenser och ny inspiration! :}



Och jättebra tips du skriver om! Jag är alldeles för lat, sparar nästan aldrig "för webb och enheter" utan kör på vanliga, tycker det duger rätt okej med att bara förminska till rätt storlek. Duger för bloggen, haha. Men sant så sant, bra tips där!

2011-11-07 @ 19:40:48
URL: http://lydiajosefine.blogg.se/
Postat av: L y d i a

svar,



Ja, detta är väl som min blogg som är något att hänge i julgranen också. Bloggade om skit förut haha. Nog för att jag främst bloggar för min egen skull, men det är ju kul med respons från andra! :}



Jag veeeeet, det var mörkt när jag slutade också. Började skymma typ halv 3 nånting... INTE OKEJ!



Tack, hoppas du har haft en bra dag du med!



( Och ser nu att du har WeHeartIt-widgeten i sidomenyn, börjar följa dig så har jag dig i mitt flöde! )

2011-11-07 @ 19:46:13
URL: http://lydiajosefine.blogg.se/
Postat av: EMMAS!

allt bra med dig idag? kram :D

2011-11-08 @ 13:26:03
URL: http://eemma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Image and video hosting by TinyPic
L O N I K . B L O G G . S E
Hallå där! Här i bloggen delar jag med mig av det jag älskar, exempelvis mode, fotografi, webbdesign, vänner och tips!

Varsågod att kliva in i stugan och get inspired!

Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic




http://lonik.blogg.se/